واژگونی خودرو در مه‌ولات یک کشته و یک مصدوم در پی داشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد سه دستگاه خودرو حادثه آفرید| نجات راننده محبوس در پراید توسط آتش‌نشانان حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند
سرخط خبرها

علت تأخیر در مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه بود؟

  • کد خبر: ۱۹۷۱۹۱
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
  • ۳
علت تأخیر در مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی چه بود؟
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درخصوص علت تأخیر مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند روز گذشته بود که در پی انتقادات فراوان بازنشستگان تأمین اجتماعی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز تصویب می‌شود. در این راستا با یکی از نمایندگان مجلس و رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به گفت‌وگو پرداختیم.

فاطمه رحمانی، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مدت‌هاست دغدغه حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی با توجه به شرایط معیشتی و خدماتی که دارند وجود دارد و نمایندگان در کمیسیون اجتماعی، کمیسیون تلفیق و صحن مجلس همه نسبت به گشایش حقوق بازنشستگان اتفاق نظر داشتند و مخالفتی وجود نداشت.

وی افزود: علت تأخیر مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی عدم ذکر آن در لایحه دولت بود، هر آنچه که در مجلس تصویب می‌شود و بار مالی دارد براساس اصل ۷۵ قانون اساسی، شورای نگهبان رد می‌کند چراکه دولت برای آن منابعی در نظر نگرفته و ردیف بودجه آن مشخص نیست و مجلس نباید تصویب کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتفاق نظر برای متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان وجود داشت و حکم را ارائه کردیم، اما باید دولت با آن موافقت می‌کرد. در نهایت رایزنی‌ها به مرحله‌ای رسید که رئیس مجلس ورود و با دولت رایزنی کرد که اخذ موافقت دولت را داشته باشیم که شورای نگهبان مصوبه را رد نکند، علت تأخیر مخالفت نبوده، فقط در پی وضع حکمی بودیم که ضمانت اجرا داشته باشد.

رحمانی در نهایت گفت: حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری باید با مشاغل همترازشان همسان‌سازی شود و متناسب‌سازی بازنشستگان تأمین اجتماعی با توجه به قوانین این سازمان انجام می‌شود.

سازمان تأمین اجتماعی تاکنون طبق ماده ۹۶ عمل نکرده است!

به گزارش شهرآرانیوز، قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی، اظهار کرد: مصوبات مجلس درخصوص متناسب‌سازی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سال آینده اجرا خواهد شد. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری، چون آن‌ها رتبه دارند مشکل خاصی وجود ندارد، اما حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، چون به تناسب پرداخت حق بیمه محاسبه می‌شود، متناسب‌سازی آن شفاف نیست. ما در پی تصویب آن بودیم و اگر سازمان تأمین اجتماعی بر اساس ماده ۹۶ عمل کند شرایط مطلوبی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر متناسب‌سازی تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است، اما فرمول و جزئیات آن مشخص نیست، باید دید شورای نگهبان می‌پذیرد یا نه؟ اگر سازمان تأمین‌اجتماعی طبق ماده ۹۶ عمل کند مشکلات رفع می‌شود، اما متأسفانه تاکنون بر اساس این ماده و با توجه به تورم انجام نشده که برخی مشکلات ایجاد شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجم وسیعی از بازنشستگان کشور را بازنشستگان تأمین اجتماعی تشکیل می‌دهند که از قضا با توجه به تورم موجود در کشور و حقوق اندک، شرایط سختی را سپری می‌کنند. امید است که تصویب قوانین و مصوبات مطلوب به سطح کیفیت و رضایت از زندگی آنان که جوانی خود را صرف خدمت به کشور کرده‌اند مؤثر واقع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
0
0
علت عقب افتادن اضافه حقوق چی بود؟
خ
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
0
0
چون جامعه بازنشسته ارزشی نداره
ناصر پارسا عارف
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
0
0
همیشه لشگری وکشوری پاداش پایان خدمت و همیشه وام کم بهره گرفته اند ولی ما وقتی برای وام ثبت نام میکنیم کد رهگیر نمیدن که جواب گو نباشند ۴ بار برای حداقل وامثبت نام کردم پیگیر که شدم سازمان میگه ثبت نشده چونکه پسر خاله یا دختر دای مسئولین سازمان قبل از همه گرفتند
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->